Salgs- og leveringsbetingelser
Indledning
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer til levering i Danmark.
Generelle oplysninger:
EVScandia APS
Åderupvej 4,
4700 Næstved.
CVR: 35409572
Bank: Nordea
Konto nr. 2510-6283359326
1. Bestilling og betaling
For at handle hos os skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i “indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Alle priser er inklusive moms og eventuelle andre afgifter. Når du handler hos os, får du altid fri fragt. Du betaler derfor udelukkende den pris, du bliver præsenteret for, når du er inde og kigge på en vare.
Vi tager forbehold for pris- og trykfejl på hjemmesiden og forbeholder os retten til at annullere orderen, hvis der er tale om en væsentlig og/eller tydelig fejl.
2. Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.
3. 14 dages fortrydelsesret
Når du handler har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.
Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, og det vil fremgå i bestillingsforløbet.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
På nogle varer er der ikke retur eller fortrydelsesret såsom el-scooter som kræver registrering og nr. plader ved levering. Der er pålagt et fast gebyr for klargøring og levering i Danmark på 1200kr. udover registering og anskaffelse af nr. plader. Det er kundens pligt og s samtidig et lovlig krav at tegn ansvarsforsikring. Kaskoforsikring er obligatorisk.
Returret bortfalder og samtidig din fortrydelsesret hvis folie/plombering brydes eller der er foretaget online registrering via App. eller andre netværks platform.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest og inden 14 dage efter modtagelsen af varen.
Bestilling eller anskaffelsesvarer har ligeledes ikke fortrydelses eller returret.
Reklamationsretten kan bortfalde hvis varen anvendes i erhvervsmæssig sammenhæng.
Erhvervskunder: For erhvervskunder er der ingen fortrydelses eller returret, medmindre andet skriftligt er aftalt. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.
4. Returnering
EVscandia ApS
Åderupvej 4
4700 Næstved
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.
VIGTIGT: Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.
Dokumentation for dit køb
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du begrunder årsagen for din fortrydelse.
Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.
BEMÆRK
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
- du reelt har taget varen i brug
- den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
- du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
- du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
- du ikke er i besiddelse af originale emballage.
5. Reklamation – Hvis der er noget galt med varen
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal kontakte os indenfor “rimelig tid”. Du skal straks reklamere eller indenfor “acceptable rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@evscandia.com eller telefonisk på 0045 70200602
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Varen skal sendes til:
EVscandia ApS
Åderupvej 4
4700 Næstved
Når du returnerer varen, bedes du samtidig, så detaljeret som muligt, oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et gebyr, som beregnes pr. halve påbegyndte arbejdstime med en takst på kr. 275,- + moms.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
6. Persondata og Cookies
Se vores regler om Persondata og Cookies på vores Persondatapolitik side.
7. Lovvalg og værneting
Køb af varer er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
8. Prisgaranti
9. Refundering af moms
10. Handelsbetingelser for Gavekort
Gavekortet er gyldigt 1 år fra udstedelsesdatoen medmindre andet fremgår af selve gavekortet. Du kan ikke indløse gavekortet til kontanter.
Gavekortet kan ikke spærres, hvis det bortkommer.
11. Versioner
Har du brug for hjælp?
Køb trygt fra en af Skandinaviens første el-køretøj importører
EVScandia er et dansk firma etableret I 2005 og vi er specialiseret i salg af to og tre hjulede køretøjer med elmotor. Vi forhandler kun kvalitetsprodukter og er et kendt navn indenfor el køretøj branchen. Vi har høje kvalitetsprodukter fra USA, EU, Kina, og Australien. Vores kvalitetskontrol sikrer produkter af høj kvalitet både under produktionen og transporten. Køb trygt hos os!
KUNDESERVICE
alle HVERDAGE 09-16 // weekend: 12-15
+45 70 20 06 02